Работна среща в Гейрангер по проект #EDIN за изготвяне на план за привличане на дигитални номади
От 21 до 23 октомври 2024г., близо 30 участници от няколко европейски държави (България, Испания, Ирландия, Италия, Финландия и Литва) се събраха в Гейрангер – фьорд в Норвегия, включен в списъка на световното наследство на ЮНЕСКО. Целта на международното събитие бе да се проучи как коуъркинг пространствата и инициативите за дигитални номади могат да допринесат за икономическия и социален растеж в селските райони в Европа. По време на 3-дневното посещение в Гайрангер регионалните заинтересовани страни и международните партньори взеха участие в различни срещи и семинари, където споделиха опит и проучиха нови възможности за превръщането на малките населени места и селските региони в по-привлекателни места за живот и работа, които предлагат и по-различни преживявания.
Дейностите на събитието бяха изградени на базата на истории и принос от няколко регионални заинтересовани страни, сред които Sindre Mjelva от Hotel Union Geiranger, Line Horvli от Nordveggen AS, Katrin Blomvik Bakken от STIFTINGA GEIRANGERFJORDEN VERDSARV и Lise G. Haukeberg от SYKKYLVEN KOMMUNE. Участниците обсъдиха как могат да се справят с регионалните предизвикателства като обезлюдяване, застаряване на населението и периоди на свръхтуризъм.
Ето някои резултати от работните срещи и дискусии на партньорите и последващи стъпки, които трябва да предприемат:
- Изготвяне на пътна карта или метод за създаване на маркетингови планове за дигитални номади е следващата стъпка на партньорските организации: Трябва да се съобразят нуждите на участващите региони с правилния „подтип“ номад. За да се управлява това, трябва да се картографират различните типове дигитални номади, какъв тип ценности създават и как да се привлекат.
- Основни принципи, на които да се обърне специално внимание: Социалната отговорност и обществена ангажираност на дигиталните номади са важна част от процеса на привличане: доброволно ангажиране, участие в общности, споделяне на умения, култивиране на природата и културата и др.
- Създаване на списък със социални мрежи за дигитални номади: Осигуряване на достъп до наличните социални мрежи и онлайн групи за дигитални номади, за да се запознаят партньорите с начина, по който комуникират и намират своите дестинации.
- Сътрудничество с туристическия бизнес: създаване на връзка с местни туристически агенти за да се надградят дестинации, които привличат туристи и региони, които се развиват икономически добре