ADMINISTRATOR 16.12.2024 No Comment
Проектът приложи цялостна концепция за маркетинг на туристически продукти в отдалечени черноморски общини чрез интерактивна визуализация и широка рекламна кампания
В края на м. Декември 2024г., приключва изпълнението на едногодишния проект „DISCOVERY: Открий миналото, преживей настоящето в Дългопол Провадия и Долни чифлик: Интегриран маркетингов модел за реклама на туристическите услуги в отдалечени черноморски общини“. DISCOVERY бе целево насочен към малките общини, разположени около големия туристически притегателен център Варна, така че те да получат широка популярност и да се превърнат в привлекателни дестинации за идващите туристи от Полша. Специален акцент бе поставен върху повишаване на туристическата заетост и засилване на целогодишния туризъм по тези места. Проектът се реализира в партньорство от пет организации – три публични институции: общините Дългопол Провадия и Долни чифлик и две частни компании: „Франга“ ООД (туроператор) и „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД (германо-българскa компания, концесионер на Летище Варна и Летище Бургас). Екипът на АБЧО бе основен инициатор на идеята на проекта, както и спомогна в управлението на дейностите му.
В резултат на едногодишна маркетингова политика за рекламиране на туристически услуги в трите общини бяха реализирани комплекс от дейности, стартиращи с идентифициране на местните дадености и използваните до сега туристически ресурси (актуални маршрути, походи). В процеса на това проучване се изградиха стабилни партньорства между публичния, частния и гражданския сектор в областта на развитие на туризма на местно ниво в целевите територии. На база проучването и чрез участието на различни лица на местно ниво, бяха разработени 15 интегрирани туристически пакети (по 5 за всяка от общините), които представят туристически обекти на материалното и нематериалното наследство, и предлагат комбинации от различни видове туризъм насочени към потенциални туристи, гости и посетители с цел насърчаване на целогодишната заетост. Създадена бе отличителна марка (Brand label) „Открий миналото, преживей настоящето“ за разработените туристически пакети, които отличава и утвърждава идентичния характер на туристически продукти в рамките на проекта. Интегрираните туристическите пакети са визуализирани чрез аудио-визуални инструменти с атрактивно и привлекателно съдържание, като за всяка община са обединени в единен информационен доклад.
Разработени бяха стратегически маркетингови планове за всяка от общините Дългопол, Провадия, Долни чифлик, за подобряване на туристическото предлагане, в които са дефинирани маркетингови подходи за подобряване на каналите за дистрибуция на туристическите продукти в общините.
Проведена бе широка рекламна кампания насочена към международни и основно към полския туристически пазар, чрез използване на дигиталното пространство и на на българските национални медии. Чрез проект DISCOVERY, партньорите посетиха няколко национални и международни туристически изложения и панаири, за да промотират туристическите ресурси на малките черноморски общини – Дългопол, Провадия и Долни чифлик. По време на регионалното туристическо изложение във Варна на 24-25 октомври бяха обсъдени възможностите за реклама и по-широко популяризиране на даденостите и разработените туристически пакети в трите общини – Дългопол, Провадия и Долни чифлик. На международните туристически изложения (София, м.март 2024г; Забже, м.април 2024г.; Варшава, м. ноември 2024г.) се осъществиха контакти с над 50 потенциални чуждестранни партньори, туроператори и агенции, представители от Полша. На 21.11.2024г. в зала Гьоте на Двореца на културата и науката в гр. Варшава бе проведена презентация на проекта пред полски туристически фирми, журналисти и посетители на борсата. Презентацията бе включена в официалната програма на борсата ITTF. Eкипът на Франга ООД представи Пътеводител на полски език, показващ в последователност тези забележителности при преминаването по шосе през териториите на общините. В пътеводителя, за всяка забележителност има описание, една-две снимки, линкове към други сайтове където има публикации за забележителностите, GPS координати, както и допълнителни указания как да се достигне до там. В В2В разговори с полски туристически фирми и туристически браншови организации, екипът на Франга ООД договори слагането на банери за проекта DISCOVERY в интернет сайтовете и фейсбук профилите на фирмите в започващия след борсата период на масово предлагане на пътувания за сезон Лято 2025.
Като цяло, внедряването на онлайн иновации и дигитални инструменти, насочени към полските туристи в България за осъществяване на целогодишна реклама, включваше следните:
- Разработена онлайн система за резервации на български, английски и полски език с достъп до визуализираните интегрирани туристически пакети, с препратки към основни платформи за резервации за настаняване и изхранване и QR достъп до съответните локации на дестинациите.
- Създадена триезична информационна и комуникационна платформа (български, полски, английски) с пространствено съдържание и представяне на интегрираните туристически пакети, системата за онлайн резервации, и основните туристически обекти, възможности и съоръжения за преживявания, емоции, опознаване на териториите и др.
- Разработен рекламен клип на проекта, представящ уникалността на трите пилотни общини.
- Разработени рекламни клипове (подкасти) за всяка от общините на български език и субтитри на английски език, промотиращи местните ресурси и предимства.
- Създадени устойчиви интегрирани туристически продукти комбиниращи местните ресурси на трите общини, чрез разработване и предлагане на традиционни маркетингови канали и онлайн иновации в предлагането.
- Разработени двуезични постери (български, английски) с QR код достъп до готовите туристически пакети и тяхното разпространение сред местни магазини, хотели, ресторанти и др. в пилотните общини, и сред хотелиери и ресторантьори в региона на Варна за придобиване на по-голяма публичност.
- Изработени информационни табели за 10 обекта във всяка една община, общо 30 с основна информация за съответната забележителност и интерактивен QR код достъп с информационно съдържание.
Подходът на проекта целеше да подпомогне повишаване интереса на полските туристи за посещение на тези райони, а от там и повишаване на туристическата заетост. С това целим повишаване имиджа на „Дестинация България“ като разпознаваема територия в международен план.